UYKU VE BESLENME

 In Blog

Değerini yokluğunda anladıklarımızdan uyku ☺ Sabah zorla kalkmaların, 5 dakika dahaların başrol oyuncusu. Verilen bu değeri de kesinlikle hak ediyor çünkü uyku bedenimiz için bir nevi  yeniden doğuş.

Günün tüm yorgunluklarının bırakılıp ertesi güne vücudumuzu hazırlama aşaması.

Vücudumuz için bu kadar önemli olan uyku besin tüketimimizi de etkiliyor.

Uyku ve beslenme üzerine birçok araştırma yapılmış. Bunlardan en ilgi çekenleri;

  • Uyku ve beslenme üzerine yapılan çalışmalarda uykusuzluğun açlık hissini arttıran ghrelin hormonunda artışa neden olduğu saptanmış.

Yani uykusuz olduğunuzda daha sık acıkıyor ve özellikle günün son saatlerinde atıştırma isteğiniz artıyor. Bu durum sizi akşam yemeğinden sonra fazla kalori almaya yönlendiriyor. Buna bağlı olarak da kilo artışı gözlemleniyor.

  • Biri uykusunu almış diğeri uykusuz 2 grup arasında yapılan bir araştırmada da uykusuz olan grubun bir günde daha fazla kalori aldıkları sonucuna ulaşılmış.
  • Columbia üniversitesinin yaptığı çalışmalar da 7 saatten az uyuyan insanların fazla uyuyanlardan daha kilolu oldukları ve kilo almaya daha yatkın olduklarını göstermiştir.

Sonuç olarak şunu diyebilirz ki; hem gün içindeki enerjiniz için hem de kilo kontrolü için günde 7 saat uyku önemli bir kriter.

Ayrıca Kaliteli bir uyku için ve uykusuzluk problemi çekmemek için uyumadan 6 saat önce kahve tüketimi kesilmelidir.

Uyku bozukluğu sorunu yaşayanlar için de sakinleştirici etkisiyle bilinen melisa çayı faydalı olacaktır. 

 

Diyetisyen Burçak DEMİRÇELİK

Recent Posts